ROZGRYWANIW ŚWIATA, KAMIL KLESZCZYŃSKI

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 31,94 zł 31.94
Cena w innych sklepach: 40,95 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: FNCE
Kod produktu: 9788366264533

Opis

otrzeba sensu jest fundamentalna dla człowieka. Leży u podstaw mitów, filozofii, religii, nauki. Poszczególne fragmenty rzeczywistości zawsze staramy się składać w pewną większą całość, która je uzasadnia. Dawniej opieraliśmy się na narracji na przykład prowadząc dziennik, spajaliśmy wydarzenia dnia w historię życia. Dziś, poddając codzienne czynności wyrażanej punktowo ocenie czy zdobywając w nich kolejne poziomy, rozgrywamy stopniową życiową grę. () Rzeczywistość cyfrowa wirtualne przestrzenie, jasno określone reguły porządkujące działania to nie są realia, w jakich dotąd funkcjonował człowiek jednak są to okoliczności w jakich grał. Granie okazuje się naturalnym sposobem uczestnictwa w zapośredniczonej cyfrowo kulturze. Wraz z postępującą cyfryzacją będziemy coraz bardziej doświadczać rzeczywistości poprzez jej rozgrywanie.
Praca ma charakter interdyscyplinarny, łącząc takie przestrzenie wiedzy, jak: filozofię, kulturę, nauki społeczne, media, politykę. Jestem pełen uznania dla Autora, że nie ograniczył się do reprezentowanej przez siebie dyscypliny, lecz wpisał grywalizację w szeroki kontekst wiedzy poszerzającej i uzupełniającej jej znaczenie. Z uwagi na podjęty () temat a także wspomniane perspektywy badawcze, praca () zasługuje na szczególną uwagę. Jest ona nie tylko interesująca, lecz także zachęca do dyskusji na temat podejmowanych dotąd rozważań związanych z kulturą, mediami a nawet literaturą.
dr hab. Konrad Dominas, prof. UAM
() autor jest w stanie ulokować grywalizację na styku najważniejszych dla współczesności procesów, takich jak algorytmizacja, wirtualizacja, powszechność gromadzenia danych i inwigilacja za ich pośrednictwem. Dzięki wnikliwemu oglądowi grywalizacji jest w stanie wypośrodkować swoje stanowisko z dala od bezkrytycznej apologii grywalizacji, jak i jej jednostronnej krytyki. Zamiast opowiadania się za szerszą lub węższą definicją zjawiska i zamiast określania się jako zwolennik lub przeciwnik grywalizacji autor skutecznie pokazuje głęboki transformacyjny potencjał grywalizacji dla kultury.
dr hab. Jan Stasieńko, prof. DSW

AUTOR KAMIL KLESZCZYŃSKI
TYTUŁ ROZGRYWANIW ŚWIATA
WYDAWCA FNCE
ROK WYDANIA 2020
OPRAWA OPRAWA BROSZUROWA
ILOŚĆ STRON 274
EAN 9788366264533
Znajdź podobne według klucza:
(392257)

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium